وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کوکی (cookie) پیغامی است که سرور سایت (سرور میزبان سایت) به مرورگر (Browser) شما می فرستد. مرورگر شما این پیغام را در یک فایل متنی (Text) ذخیره می کند. پس از آن، هر بار که شما به آن سایت مراجعه می کنید (یعنی یک صفحه از آن وب سایت را باز می کنید) این پیغام را به آن سرور باز می گرداند.
به عبارت دیگر هر بار که مرورگر شما (مثلاً اینترنت اکسپلورر) در خواست یک صفحه از آن سایت را می کند، این پیغام به آن سرور باز می گردد.

هدف از کوکی ها

هدف اصلی کوکی ها شناسایی کاربران است تا تنظیماتی را که کاربر طبق سلیقه خود روی یک وب سایت (مثلاً یاهو) انجام داده، دفعه بعد هم بتواند همان صفحه را با همان تنظیمات باز کند.

مثلا فرض کنید یک ایمیل در سایت یاهو درست کرده اید و اکنون بعد از چند روز، دوباره می خواهید وارد سایت yahoo شوید تا با وارد کردن ID (شناسه) و پسورد (رمز عبور) به صفحه مخصوص ایمیل های خود بروید. معمولا سایت هایی (مثل ایمیل در یاهو) که ورود به آنها مستلزم ثبت نام است، گزینه ایی در صفحه ورودی خود در نظر می گیرند که شما با چک زدن آن گزینه، می توانید ID و پسورد خود را ذخیره نمایید تا در مراجعه بعدی نیازی به وارد کردن مجدد ID و پسورد نداشته باشید.

اگر این گزینه را انتخاب کرده باشید مشاهده خواهید کرد که با باز شدن صفحه فوق الذکر، ID و پسورد شما از قبل در آنجا نقش بسته است و کافی است شما فقط اینتر را بزنید و وارد ایمیل خود شوید. (برای مطالعه بیشتر در مورد این مطالب ، به سایر مقالات سایت میکرو رایانه مراجعه نمایید) یا به عنوان مثال اگر قبلا در صفحه سایت گوگل، زبان خود را انتخاب کرده باشید هر بار که آدرس سایت گوگل را وارد مرورگر خود می کنید تا صفحه گوگل باز شود، ملاحظه خواهید کرد که صفحه گوگل با زبان مورد نظر شما (همانکه قبلا انتخاب کرده اید) به طور اتوماتیک انتخاب شده است.

همه این کارها و بسیاری از کارهای دیگر مشابه آن، بوسیله کوکی ها انجام می شود. در حقیقت از طریق کوکی ها، سرور وب سایتی که صفحات آن را بازدید می کنید؛ آنها را مطابق عادت و سلیقه و تنظیمات قبلی شما باز می کند و به این طریق در وقت تان صرفه جویی می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 28 بهمن 1392 ] [ 15:9 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 422
بازدید کل : 36578
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page